دیوار آزاد

اجتماعی ـ فرهنگی ـ طنز

دیوار آزاد

اجتماعی ـ فرهنگی ـ طنز

گلدن گلوب، فرهادی و دیگر هیچ


گلدن گلوب، فرهادی و دیگر هیچ (Golden Globe, Farhadi & Nothing More)


نه اینکه به غرولند کردن راجع به رویدادهای سینما شهره شده‌ایم در بین دوستان و تمام سال گذشته را به نقد انتخاب فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی (به عنوان بهترین اثر فیلمساز بنا به نظر منتقدان و دوستان) و نماینده ایران در هشتاد و چهارمین دوره جوایز آکادمی اسکار به سر برده‌ایم؛ لذا ابراز خوشحالی کردن از این فتح‌الباب در جوایز سینمایی اعطا شده به کشتی عنقریب به گل نشسته سینمای ایران نمی‌تواند حداقل از سوی منتقدان  فرهادی و نگاهش به داستان و سینما مورد انتظار باشد؛ اما چون ایشان در هنگام دریافت جایزه از دستان مدونا بسیار مؤدبانه (!) ظاهر شده و اصطلاحاً دست و پایشان را گم نکردند و حرکات ناموزون و دور از شأن به زعم برخی از مدیران بی‌نظیر دستگاه اجرایی فرهنگی ننمودند و البته در بیانات‌شان اشاره نیکویی به صلح‌طلبی ملت ایران داشتند بر یکان یکان آحاد ملت مقرر است به پاس این شهامت و بیان شیوا که موجبات کسب غرور و عزت ملی است کلاه از سر برداشته و لحظاتی به فکر فرو رویم که غیر از صلح‌طلبی چه داشته‌های دیگری را باید در زمره خصائل مردم ایران زمین برشمرد و چرتکه انداخت که کدامشان امروزه موجود و حاضر هم هستند و کدام‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؟!
نظرات 4 + ارسال نظر
فاطمه اختصاری چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ب.ظ http://havakesh14.persianblog.ir

یک تبریک حسابی
و البته به روزم دوستم

زاغچه پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:08 ب.ظ http://zaghche.blogsky.com/

بزرگترین سیستم بانکی اسلامی! بیشترین میزان مصرف انرژی تو دنیا، بیشترین تعداد فرار مغزها، بی کله ترین راننده های دنیا، بیشترین تعداد قبولی های دانشگاه... از این دست خصایل پر گهر مردم ایران زمین زیاد داریم که...

عمار یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:59 ق.ظ http://360degree.blogsky.com

بعله امید جان تبریکات
راستی برادر بلند شو برو این
اسب حیوان نجیبی است
رو ببین
به کارت می آد آقا جان
اما خطبه ی دوم اختصاص داره به توصیه به تقوا
بیا جانم گوگل پلاس
و در کنار این همه شاعر بپلاس

امید نیک سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:09 ب.ظ http://alef-mim-roshan.blogsky.com/

موفقیت‌های فیلم فرهادی همچنان ادامه دارد. «جدایی نادر از سیمین» علاوه بر نامزدی برای جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان برای بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی هم از هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار کاندیدای دریافت جایزه شده‌است.

در قسمت «غیره‌ها» که رکورد شکنیم. کی میشه در بخش‌های غیر غیره باشیم پس؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد