دیوار آزاد

اجتماعی ـ فرهنگی ـ طنز

دیوار آزاد

اجتماعی ـ فرهنگی ـ طنز

شبکه وحشی! (Wild Network)


پیشتر در مطلبی در خصوص رواج خرده فرهنگ زشت «جهت خالی نبودن عریضه» در میان ایرانیان به تفصیل صحبت کرده بودم (در صورت تمایل می‌توانید از اینجا مطلب مربوطه را ملاحظه فرمایید). اما با گذشت حدود دو سال از نگارش و طرح مسأله همچنان در کلاس‌های درس و امتحانات پایان ترمی که در طول این مدت برگزار کردم این موضوع تداوم دارد. در ترمی که گذشت در یک از امتحانات سئوالی طرح کردم با مضمون نام بردن انواع شبکه‌های کامپیوتری از منظر تکنولوژی انتقال و انتظار می‌رفت دانشجویان درس مورد بتوانند دو مورد شبکه‌های پخشی (Broadcast) و یک به یک (Peer-to-Peer) رانام ببرد. بر طبق سنت مرسوم آسمان و ریسمان بافتن با هدف کسب نمره یکی از دانشجویان گویا در تلاش برای تقلب و نوشتن از روی دست همکلاسی‌اش نتوانسته تشخیص بدهد نامبرده چه در برگه نوشته و کلمه پخشی را نتوانسته به درستی تشخیص دهد و به جای آن نوشته وحشی! اگر باورتان نمی‌شود اصل دست‌نوشته این دانشجو را می‌توانید در شکل زیر (و یا در ابعاد بزرگتراز اینجا)  ببینید:


از آن بدتر و به عقیده نگارنده زشت‌تر دستورالعملی است که دانشگاه محترم جامع علمی ـ کاربردی به صورت سراسری به کلیه اساتید و مدرسان مراکز خودش ابلاغ کرده و در آخرین بند آن ایشان را تهدید کرده در صورتی که نمرات اعلام شده مطلوب دانشجویان و مراکز نباشد با ایشان برخورد می‌شود و غیره و غیره! اگر این یکی هم باورتان نمی‌شود اصل بخشنامه مورد اشاره را می‌توانید در شکل زیر (و یا در ابعاد بزرگتراز اینجا) ببینید.

پی‌نوشت: مطابق دستورالعمل که در بالا به آن اشاره شد به مدرس دانشگاه توصیه شده نمراتش را مطابق میل مرکز دانشگاهی و دانشجویانی که فکر می‌کنند در تکنولوژی انتقال شبکه کامپیوتری موردی به نام «وحشی» هم داریم تنظیم و اعلام کند وگرنه چه و چه‌ها می‌شود در پرونده تدریس او و غیره غیره! نگارنده ضمن ابراز ناراحتی و تأسف برای وجود تفکراتی که چنین دستورالعمل‌هایی را می‌سازند به همه دوستان و آشنایان و همکاران توصیه می‌کند بهتر است به جای تلاش بیهوده برای نجات سیستم آموزشی از این وضعیت تأسف‌بار، فاتحه‌ای برای آموزش عالی در این مملکت خوانده شود و غیره و غیره!

نظرات 2 + ارسال نظر
آزاده یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:03 ب.ظ

باحاله یه جورایی باهاش موافقم شبکه وحشی، سیستم وحشی، دنیای وحشی و به قول خودت غیره و غیره... چشمک

مهدی شه دوست پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:00 ب.ظ http://mumbojumbo.ir

عالی بود :). شبکه وحشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد